Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Friday, August 13, 2010

Tak Cukup Nafas

Assalamualaikum..

Hari ini dah masuk hari ketiga..
sekarang nak prepared solat subuh..
dan siapkan assignment yg perlu disubmit harini..
kedengaran mcm last minutekan..
tapi aku mengalami hari2 yg memenatkan..
boleh dikatakan bulan ini terlalu padat jadualnya..
ganti kelaslah, test dan quiz...
dan juga byk assignment yg perlu dihantar..
sebelum2 ini xdelah terasa sgt..
kdg2 rasa xcukup nafas..
dadapun rasa sesak..
tmbh2 memikirkan assignment yg payah gila bg aku..
byk sgt perkara baru yg aku belajar..
kalau kira2 boleh lg..
tp kalau bab nk menghafal mmg aku payah..
xtahulah sama ada ni kuat minum air semut kot..
dan ada juga perkara yg aku pernah belajar masa sekolah teknik..
kena remind balik ttg bab tu..

Dlm bulan puasa ni..
kdg2 ada org dah ada misi dan visikan..
semestinya kearah kebaikan..
xtahulah kalau sebaliknya..
sepanjang 3 hari berada dibulan Ramadhan..
misi aku masih belum berjaya..
misi aku adalah..
DATANG AWAL KE KELAS..
dengar mcm mudahkan..
aku lmbt bkn sebab aku bgn lewat..
tapi entahlah..
maybe ini dipanggil habit atau tabiat..
ataupun masa yg selalu mencemburui aku..
xde bezanya kalau aku bgn pukul 7 pg atau 7.45 pg..
waktu aku smpi kekelas ttp sama..

satu lagi..
tabiat tidur lepas solat..
kdg2 abis solat subuh jer terus cari katil..
mengantuk sgt..
xkisah r aku tidur pukul 10 ke, 12 ke, 2 ker..
perkara sama ttp berlaku..
walaupun aku tahu lepas subuh tdk elok tidur..
sebab pintu rezeki tertutup..
tapi kdg2 sukar menewaskan nafsu tidur ni..
bahayakan nafsu nih..
skang pun walaupun setan sedang menangis kerana diikat..
tapi nafsu masih bermaharajalela..

Bila bulan puasa ni..
gurauan yg plg best bg aku..
dgn kawan2..
jika seorg tu buat perkara jahat atau nakal sket..
mesti ayat ni keluar..
"Asal kau xkena ikat?"

apa2pun..
walaupun jadual padat..
aku perlu menurutinya..
sebab inilah tugas seorg pelajar..
utamakan yg wajib dulukan..
xguna buat perkara sunat kalau wajib ditinggalkan kan.. kan..

Assalamualaikum..

p/s: mggu ni jrg dpt blogberjalan.. biyane..

7 comments:

FaizalSulaiman said...

walaikumsalam syah

hehehehe

samalah aku pun.kdg2 aduhhaii mengantok gilos!huhu

yoro okino said...

selamat berpuasa.
n selamat menjaya kan misi anda..hehe

reen_sofee said...

samat berpose syah!
kuat kan semangat yee!
:)

nas said...

astagfirullah..sampai ko xcukup nafas lak..
eheheh..cian aku ngan ko....
mmg la bulan pose nie,tyme nie la banyak sangat keje2 yg bertimbun serta test2..aaku pon tensen syah! ehehehe



jom bace entri terbaru nas klik:

mengapa orang melayu makan nasi?

Mr.Homosapiensz said...

relax2 amik nafas cukup2 bru wat keje....

hans said...

hahaha
biasalah
aku pun letih weih

P/S : Header Baru H.P.B Blog

nas said...

taw xper..
mungkin mereka nie xcukup perhatian dr family or others..
erk..jap2..nape komen yang aku letak kat sini xkeluar2 ar???