Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Wednesday, August 11, 2010

Selamat Beramal (Excited :D)

Assalamualaikum..

Akhirnya 1 Ramadhan menemui kita semua..
Alhamdulillah Syukur ke hadrat Ilahi kerana masih dpt bernafas lagi pd harini..
untuk sama2 menjalankan ibadah puasa..

harini merupakan hari pertama puasa..
mesti semua org rasa excited..
termasuklah aku..
sampai sahur td makan bersungguh2..

tapi Ramadhan kali ini aku harap akan lebih baik dari yg sebelum2 ini..
apa yang penting ibadah yg dijalankan hendaklah dengan ikhlas..

Pada bulan yg mulia ini..
Syaitan telah dirantai..
jadi kita sekarang hendaklah berperang dgn musuh lain..
selepas syaitan xdpt menjalankan tugas2nya seperti bulan2 lain..
tapi musuh ini juga berbahaya iaitu hawa nafsu..
elakkanlah diri dari dikuasai nafsu yg menggila..
cukuplah sekadar bersederhana dibulan ini..
janganlah membazir dan bykknlah beribadah..
apa yg aku tulis ini adalah utk mengingatkan aku dn juga2 sahabat yg membaca..
harap2 Ramadhan kita kali ini menjadi penuh bermakna..
yg penting setkan niat kita dahulu..
jgn niat nak duit raya macam kecik2 dulu..
kita skang dah melangkah alam kematangan..
jadi berfikirlah dgn rasional..

minggu ni..
aku agak sibuk..
sebab ada byk quiz dan test..
juga assignment yg perlu disubmit pd minggu ni..
tapi inilah tugas kita sebagai pelajar..
sebab belajar juga merupakan satu ibadah..

oklah..
rasanya masa agak mencemburui..
terpaksalah aku mengundur diri..
jadi fikir2kanlah dan selamat berAMAL..

Assalamualaikum..

11 comments:

FaizalSulaiman said...

selamat study encik muda.hehehehe

jihad juga tu,sabar byk2 ok:)

again, selamat berpuasa!

nas said...

syah..s
selamat menyambut ramadhan...
syukur gak aku pon dapat menyambut ramadhan..yang 1st...
hehhee..taw xper..
aku da lame da xmao fikir2 pasal jumlah duit raya akan dapat....
cm budak2

nas said...

syah..s
selamat menyambut ramadhan...
syukur gak aku pon dapat menyambut ramadhan..yang 1st...
hehhee..taw xper..
aku da lame da xmao fikir2 pasal jumlah duit raya akan dapat....
cm budak2

Irwan Nemoto said...

Assalamualaikum syah.. salam ramadhan buat anda serta keluarga.. semoga kita dapat menunaikan ibadah puasa dgn sempurna.. :)

MOFASAD said...

raya!!!!!!!!!!!!!!!



>>__________<<

HonEyBuNNy said...

salam ramadhan..sama2 beramal...

hans said...

selamat berpuasa, selamat berbuka, selamat bertarawih dan selamat bersahur

beramal selagi mampu


P/S : Kalau Hari - Hari Macam Nih Mak Dengan Abah Tak Payah Dok Risau Dah!

Mr.Homosapiensz said...

blaja leklok yer budak skolah....time pose2 ni jgn tertido time kuliah la..hehe...
slamat pose

echah mashuri said...

syah!ak ttp nak collect duit bnyk2...
huhu..matang x matang mst nk duit raya..kekeke

jejaka anggun said...

salam ramadhanz

NICK IRFAN said...

ape2pun selamat berpuasa syah!