Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Wednesday, September 1, 2010

Merdeka..

Assalamualaikum..

Hari ini sudah satu september..
nampaknya aku sudah terlambat..
tapi aku ttp nk ucapkan..
SELAMAT HARI MERDEKA..

semalam hari merdeka..
tapi aku xrasa apa2pun..
mgkn sibuk nk balik semula kt kolej..
lgpn aku tgk semalam..
mcm hari2 yg lain..
sama..

merdeka!
senang utk disbut dimulut..
aku anak merdeka..
aku bangga aku dilahirkan di Malaysia..
dan mcm2 lg..

tapi apa itu merdeka??
aku pun sendiri rasa xmerdeka..
Iya..
aku tahu ramai yg mengatakan..
merdeka maksudnya kita bebas dari dijajah oleh org asing..
betul ker??
cuba tgk cara hidup kita skang??
fikirlah sendiri..
aku pun xreti nk ckp macam mana..

dulu aku ada kata..
cantik itu subjektif..
bukan bersandarkan pada paras rupa..
sama juga pada merdeka..
bkn sekadar tidak dijajah pada fizikal sahaja...
tapi mental juga perlu diberi perhatian..

mmg kita sudah merdeka..
53 tahun dahulu..
tapi bkn 100%..
masih ada lg yg dijajah..
kamu semua tahu itu..
mengpa perlu diulang..
oh, mgkn xdpt kesedaran..
samalah macam aku..
sbb itulah..
hari merdeka..
merupakan hari gembira sedunia..
sbb mereka semua bebas..
bebas melakukan apa sahaja..
yg halal ataupun 'haram'..

bilalah..
rakyat malaysia akan mendapat kesedaran..
aku pun masih ternanti2..

SELAMAT HARI MERDEKA..

MERDEKA!

Assalamualaikum..

4 comments:

FaizalSulaiman said...

mungkin sesetengah sudah mendapat 'merdeka' mereka.sesetengah masih mencari dan sesetengah masih belum berjumpa,,

nas said...

yeah syah!!! selamat menyambut kemerdekaan ea....
yup...bebas tue kne la ader batasannya..
jangan bebas2 sangat!
huhu

HonEyBuNNy said...

happy merdeka...lewat ila wish..ehheh

senandung semalam said...

agree ngan faizal ;)