Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Thursday, August 26, 2010

Mega!

Assalamualaikum..

Entah apa mimpi aku arini..
nak update blog sampai 2 kali..

korg masih ingat iklan ttg Mega..
"Nama saya Mega!"
iklan astro ttg megadrama tuh..
tapi sebenarnya xde kaitan pun..
dgn apa yg nak ceritakan..

semalam uitm tempat aku blaja..
buat majlis berbuka puasa secara besar-besaran..
megalah org pgglkan..
4 ekor lembu tumbang..
majlis khatam al-Quran juga telah diabuat sekali..
mmg meriahlah..
sebab ramai yg melibatkan diri..
walaupun telah dijemput semua..
tapi ada yg xdpt menghadirkan diri..
kalaulah aku dh dpt hendset semalam..
mesti aku dh ambil gmbr byk2..
semalam terasa macam duk dekat asrama..
makan ramai2..

tapi semalam kiteorg mkn kat atas padang..
beralaskan tikar..
mmg rasa lain r..
macam berbuka kat padang besar kuantan pulak..
seronok tgk org ramai2..
kami diberi makan gulai kawah..
boleh thn rasanya..
tp aku xleh mkn daging byk sgt..
sebab nnt pening..
biasalah umur dah meningkat..
penyakit pun cepatlah datang..
lagipun mkn daging2 byk nanti..
kuat plak kentut..

esok aku dh bleh balik umah..
leh r buka puasa dgn bersahur kat rumah..
bulan puasa ni aku xblik lg rumah..
tp sebelum tu aku hadapi test soil mechanic dulu..
harap2 boleh buat yg terbaik..

ok..
Assalamualaikum..

5 comments:

NICK IRFAN said...

wah! best giler la mkn ramai2 atas padang!! perghh! aku teringin nk rasa gak suasana mcm tu... hmm... sblm ni rasa dlm mimpi jer..

Lelaki Ini said...

ak suke makan daging!
sgt2!

echah mashuri said...

lor..kampus ak xbuat pun!!!ni xadill..hehe

tp ade festival kmerdekaan..best ohhhh

FaizalSulaiman said...

seronoknyaa

lama tak buka puasa rmai2 macam tu.

goodluck syah!

hans said...

wah
ko dah mula balik rumah?
aku minggu depan plak

P/S : Dah 3 Kali Dah Macam Nih! Kalau Kali Ke-4 Macam Mana?