Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, August 15, 2010

Malunya Bertudung!

Assalamualaikum..

Sebelum ni mmg dh lama aku nk tulis entri ni..
tapi selalu saja dipendamkan..
tapi..
dibulan yg mulia ni..
perkara macam ni masih lg berlaku..
mgkn org kata aku xpatut masuk campur..
tapi sbg saudara seagama aku perlu menegur..
aku terus terang cakap yg aku suka org pakai tudung..
sebab menutup aurat itukan wajib..

tapi betullah kata pepatah..
kerana nila setitik habis susu sebelanga..
patutlah kes buang bayi makin terus menjadi2..
patut semua org tuding jari ke pihak itulah pihak inilah..
tp diri sendiri xmahu menerima kesalahan..

mmg betul diaorg memakai tudung dan menutup aurat..
tapi diaorg bleh dianggap telanjang..
pakai baju ketat sehingga menonjolkan dua buah bukit mereka..
jalan dgn mendada dgn penuh rasa bangga..
seluar jeans ketat yg hampir menampakkan bahagian pusat dan belakang..
pastu jln sambil cuba menutup2 tempat2 itu..
xyah nk tutp2 org dh nmpk..
asal xpki baju yg elok sket..
xyah dah nak cover2..
apa yg perlu ditunjuk??
utk mengurangkan pahala puasa org lelaki??
sekali pndg mmg rezeki tp kali dh lebih dua kali itulah dosa..
kesian pelajar lelaki yg hajatnya nak beli mknn kat bazar..
alih2 kurang pahala puasa..
ish3..

aku bukannya nk tunjuk aku baik..
aku juga bukan ahli ulama atau ustazlah..
tapi aku masih ada agama..
agama yang satu.. agama Islam..

kalau aku tegur kat situ..
akan mengaibkan mereka..
silap2 aku kena lempang..
lagipun aku ni siapa..
nnt org kata buat bijak plak..
jadi naseb baik ada blog sbg medium aku nk menyampaikan mesej ni..
jgn sebab segelintir yg bersikap sebegini..
org lain plak yg disalahkan..
dan satu lagi..
apa kata klu korg buat no couple in Ramadhan..
sekurg2 hormatlah bulan yg mulia ni..
pas abis pose nk pegang2 ke nak mesra2..
lantak kamulah..
macam xde effect je kedatangan Ramadhan buat mereka..
kdg2 bulan puasa nilah dijadikan alasan utk lebih dekat..
nk buka puasa sama2..
pastu solat terwaikh ditinggalkan walaupun cuma sunat..
kan lebih baik meramaikan masjid..

aku tulis ni cuma satu pesanan..
aku bknnya seorg ulama' (aku ulang balik)
tp utk saling mengingati..
aku bkn sempurna dan tiada manusia yg sempurna..
apa yg boleh kita ubah kita.. ubah k..
jgn malukn org yg menutup aurat k..
dn jagalah maruah diri..
hrp2 kes buang bayi xmeningkatlah dibulan mulia ni..

apa2pun selamat berpuasa semua..
jgn sentap dgn blog aku..
aku cuma ingin ingat mengingati..
Assalamualaikum..

p/s: agak kecewa dgn test semalam.. tp tawakallah kepada Allah..

5 comments:

'AQILAH said...

aaa betul juge :)

hans said...

kenapa la ko letak gambo fasha nih
hahahaha
yups
xperlah
tegur dkt sini pun ok
tegur depan kena ada cara dia plak
kang nanti salah cakap sikit susah
kan?

P/S : Header Baru H.P.B Blog. Thanks Blogger Dark Half!

echah mashuri said...

waa...sentap2..hik9
xderla...huu..ak pom kurang elok gak bab2 brpakaian ni...
heeeee

Mr.Homosapiensz said...

uishh..pompuan itu . sigh~~

jejaka anggun said...

dah ada tulis dah entry nih....