Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Monday, August 2, 2010

Jangan Cepat Melatah

Assalamualaikum..

Sambil aku blogwalking..
aku terjumpa satu laman web yg begitu menarik sekali..
satu entri yg bertajuk BECAUSE HE IS MUSLIM.. (klik ps tajuk utk baca)
kamu buatlah konklusi sendiri nanti..

Masih ingat lagi..
yg aku pernah katakan ingin menulis satu entri dlm bahasa inggeris?
kalau masih ingat baguslah..
kenapa aku mahu berbuat demikian?
atas satu sebab atau alasannya adalah aku ingin satu dunia boleh membacanya..
kedengaran aku berimpian besar..
ataupun bercita-cita tinggi..
tapi is not possible rights?
kalau boleh aku nak obama baca..
george bush baca..
shimon peres baca..
satu blog picisan yg begitu membenci mereka..
jika selama ini kita tak mampu menyerang mereka secara fizikal..
kita gunalah cara yg lebih halus..
manusia2 ini yg tidak mempunyai perasaan belas kasihan..
akan mudah ampuh dgn teknik ini.. (rasa2 akulah)
sebab dorang ni kurang kasih sayang..
so kita gunalah psychology method..
menulis artikel yg membuat mereka berasa kasihan, menyedihkan dan membosankan..
baru diaorg tahu siapa diaorg dimata dunia..

mungkin korg akan berasa kelakar dgn idea aku..
mahupun mengatakan idea aku xberasas..
aku xkisah..
sperti yg aku katakan blog ini sebagai satu medium utk meluahkan pendapat..
jadi jangan cepat melatah..
jika ada org yg cuba mengkritik kita..
ambillah secara positif..
walaupun aku ni negatif thinking tapi..
jika org xdikenali memberi kritikan..
aku cuba memperbaiki..
xsalah bukan..
bak kata org sharing is caring..( ini merepek)

sekarang..
aku mempunyai blog..
bukan lagi rahsia aku..
ramai yg dah tahu..
mula2 rasa segan..
tp bila fikir2 balik..
xsalah diaorg nak bacakan..
bak kata satu iklan radio.. BUKAN KENA BAYAR PUN..
kalau dorg boleh terima.. alhamdulillah..
jika xboleh anggaplah aku sekadar menulis satu karangan picisan..
org seperti aku ni..
sukar melafazkan dlm bentuk kata2..
sebab itulah aku suka menulis..

buat semua yg sudi baca blog aku.. SARANGHEYO.. I LOVE U..

Assalamualaikum..

p/s: asalnya byk nak tulis.. tetiba hilang.. salah aku xguna cara farid mofasad..
p/s: heheheh.. jumpa lagi.. :)

10 comments:

reen_sofee said...

so parid tuh buat cara ape weh??
hahaha
tak pek!
ape salah nye bercita cita kan??
weh aku dah bukak dah web site tuh!
:)

echah mashuri said...

ko kiut la..hah
eh...kene mengena gan entry x?

qamaruluramaq.blogspot said...

sedih plak lagu instrumental kt blog kou ni... tpi best!!

senandung semalam said...

betol ape kate sofee..
ape salahnye bercita2..
;)

jejaka anggun said...

kalo rase konfiden buat jer.. tp biar english betul jgn nak campur adukkan ayat... kang org kata cam syok sendiri...

HonEyBuNNy said...

saya suka baca blog anda...heheh

Seri said...

seronok bila menulis dalam blog

NICK IRFAN said...

ok je abgi aku... bila ko nk tulis entry omputih? aku nk try baca gak... hehehe :)

ezany said...

salam.. jom join pertandingan menulis cerita berilhamkan lagu.. http://ezanyempires.blogspot.com/2010/07/cerita-berilhamkan-lagu.html

soffea said...

hey. cepat. cepat. wujudkan entry itu. biar mereka2 yg berkenaan cepat2 bace. hehe =)