Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, August 7, 2010

Hari Yang Memenatkan Tapi Menggembirakan Seseorang..

Assalamulaikum..

Wah Panjang betul tajuk entri aku kali ni..
Tapi hari ni aku mmg terasa penat..
sampai abis je majlis terus tidur..
macam majlis aku plak..

sebenarnya harini ada majlis merisik..
utk kakak aku yg sulung..
maksudnya kakak aku ni telah di'cop'..
tahun depan baru kahwin..
dan first time utk keluarga aku utk mengadakan majlis macam ni..
tadi aku tgk pun abah masih kekok lg..
xpe lps ni okaylah..
aku arap2lah hubungan ni akan kekal sampai kejinjang pelamin..
dan sampailah ke akhir hayat mereka..

selain penat mengadakan majlis ni..
kami pun penat juga sebab majlis dibuat dirumah baru kami..
semalam aku sampai kat rumah dri u..
semalam jugalah kami pergi mengemas rumah baru..
sampai pukul 2 pagi..
dan alhamdulillah majlis berlaku dgn lancar..

esok aku akan balik semula ke kolej..
jd urusan pindah rumah aku xleh nak bantulah..
tp rumah kali ni lebih selesa sbb aku dan abg aku dpt bilik..
pasti bilik itu akan sentiasa kemas dan bersih (arap2)..

Tak lama lagi..
bulan puasa akan menemui kita semuakan..
rasa xsabar plak..
harap2 dapat puasa penuh..
tp bukan sebab nak duit raya macam kecik2 dulu..
tapi dpt beribadat padanya..
lagi pun masa ni syaitan dah kena ikat..
jd kita cuma kena lawan hawa nafsu kita..
jgn biarkan nafsu menguasa diri nanti memakan diri..
jadi aku nk ucapkan..
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK..

cantik x gmbr ni?? korg rasa sape yg menjadi model dlm gmbr ni??
nilh hasil kreatif kawan aku..

Walaupun harini badan terasa penat..
tapi telah menggembirakan sekeping hati..
harap2 kebahagian akan sentiasa menemaniya.. Insyaallah..

Assalamualaikum..

p/s: rasanya kali ni xdpt nk mkn ikan bakar..

13 comments:

nas said...

wah..tahniah kat akak ko coz da di cop oleh jejaka...
huhu...aku nie xde kakak atau abang..kompem kot aku kne kawen dulu..waaaaa....

Lelaki Ini said...

beshnyew jd kakak ko!!!

echah mashuri said...

waaa,...akk da nk kwiin..ko bile ag?hik9

FaizalSulaiman said...

ohoo syah!

selamat berpuasa!

Seri said...

kalau kenduri kahwin mesti lagi penatkan. tahniah, tahun depan dapat abang ipar

Irwan Nemoto said...

syah selamat hari raya jugak.. buhehehehehe :)

HonEyBuNNy said...

nanti upload gambar tawin..heheh...awal lak..excited lebih ila...amin..semoga ramadhan kaline lebih bermkna untk kita...selamat beramal..

hans said...

selamat berpuasa
sedih tak akak ko dah nak dekat ke alam perkahwinan lepas tunang nih?

P/S : Review Novel/Buku : Naskhah Natrah Karya Fatini Yaacob Wajib Dibeli Dan Dibaca!

ARAJ said...

we tak sebut ke sape edit tu???nama2...nak knal gakk..kuang3

ezzu said...

tahniah kpd kak ko ye......
n se ag.....bleh than lh smart ko dlm gmbr tu.....
bila lg nk menjenguk ke masjid....
xkn pakai je kot.....

senandung semalam said...

kakak aku dah ade anak pun...
ahahhahahhaa...
slmat menyambut ramadhan al mubarak ;)

NICK IRFAN said...

selamat pengantin bru jgk kat akak ko! smpga berkekalan hingga akhir hayat.. amin....

NaZa said...

selamat berpose!!
http://naza-akutetapaku.blogspot.com/