Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Wednesday, July 28, 2010

Hatiku Terguris Lagi

Assalamualaikum..

Lama betul aku biar blog ni..
harini adalah kesempatan utk aku..

sepanjang aku xmenulis ni..
byk perkara yg berlaku..
manis dan pahit...
asam garam kehidupan..
dugaan dan ujian yg diberikan olehNya..
kdg2 terasa tak mampu utk dipikul..
tapi bila difikirkan kembali..
tujuan hidupnya kita dimuka bumi ini atas sebab apa?

Hatiku terguris lagi?
selama ini ada x org pernah terguris bila baca blog aku..
harap2 xdelah..
klu ada aku minta maaf..

sebenarnya ni tajuk forum yg diadakan kt u aku..
masih lagi dlm lingkungan kes yg masih panas..
buang bayi..
aku punya assignment pun ttg perkara ni..
aku rasa kes buang bayi akan terus berleluasa..
selagi xde kesedaran dari mana2 pihak..
lagipun kiamat dah nak dekat..

xlama lagi..
bulan puasa dah nak menjelma..
jadi byk program dipercepatkan..
jadi hari mingguku tiada lagi...
kali ni kali kedua sambut puasa kat u..
arap2 dpt menikmati keindahan bulan yg mulia ini..
dulu xdpt sgt solat tarawikh sebab ada kelas mlm..
sem ni xde..
arap2lah dpt buat amalan sunat nih..
tapi yg wajib perlu diutamakan..
kalau sunat saja yg dilebihkan tapi amalan wajib ditinggalkan..
xde gunanya juga..
wajib itu wajib..

tertarik dgn kata2..
seorg ustaz ptg tadi..

"Orang yang sembahyang tidak semestinya baik,
tapi org baik semestinya sembahyang!"

Assalamualaikum..

p/s: sem ni aku mudah diserang demam.. antibodi aku xkuat ker?? atau dosa terlalu byk perlu dihapuskan..

14 comments:

Frodo Baggins said...

hahaha rilex2
biasalah hidooop
tp kaat2 ustaz tu mmg betol
bak kata abah wa

nak jadi pencuri
jd lah pencuri berman
sbb org beriman x mencuri

ehh?? wa pun xpaham


>>___<<

FaizalSulaiman said...

eh suka juga quote ustaz tu:)

senandung semalam said...

hdup mmg cm ni...
klau x, x dinamakan hdup...
aku stju ngan ape yg ustaz ko ckap...
skang ni pkai la cm ne pun x kan menggambarkan org 2 cm ne...

echah mashuri said...

ko demam sbb penat la tuh...
2 blm puasa lagi...huhuh

reen_sofee said...

awat neh bro?
sorry kalo ko terasa ngan aku derr,
pape prob soend aku weh.
jgn simpan sensorg!
:)



*aku malas nak log in!

echah mashuri said...

tp kalo xsmyg xbaik ke?

nas said...

sabar ea syah..
jangan tensen2 sangat...
harap2 gak kite leh buat amalan sunat nie..puase nak dekat...huhu :)

HonEyBuNNy said...

wahhhh...hupdate sudah....hehhe..betul jgk kata2 ustaz tu.....mcm cnth org perempaun yg bertdg n tidak la...erm..mcm2 pendptkan..

hans said...

menarik weih kata ustaz ko tu
aku suka

P/S : Hans! Asal Makin Kurus Bebenor Nih?

NICK IRFAN said...

btol kata ustaz ko tu! aku sokong! hehe

HairiAks said...

Syah,.. bak kata lectre aku.,.
hidup ini mmg keras..
mcm2 dugaan yg datang..
sabar je lah...

Fakhrur Razi berkata said...

uish
syg owh xdpt solat terawih,
skali stahun tuh xD
xpe2 sem nih tiap2 malam solat 20 ye tuan
hahahah

jejaka anggun said...

ada jugak org baik yg x semayang.... ustaz tuh silap.

NICK IRFAN said...

eh! komen aku x msuk ke smlm? adoi...