Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, July 11, 2010

Aku Rela

Assalamualaikum..

tatkala angin mlm menyapa
bayu turut sama menumpang rindu
aku kesepian dalam cahaya kesamaran
menanti terbitnya mentari kesiangan

aku bukan si pujangga
aku juga bukan siapa-siapa
aku cuma insan yang sesat
dalam kabus yg berpanjangan

biarpun siang menjelma
aku masih teraba-raba
mencari arah tujuan yg sebenar
walaupun sebentar cuma

aku sayang kamu
tapi kau buat tak tahu
perlukah aku buktikan
sedangkan kau mampu merasai

bukan semua perkara perlu dilafazkan
kadangkala rasa itu lebih mencengkam jiwa
namun aku cuma ingin kau tahu
kau sahabatku yg teristimewa..

dalam hidup ini..
semua org mencari kesempurnaan..
inginkan kehidupan yg hebat..
wang ringgit, kereta mewah, rumah besar..
itu jugalah melambangkan kemegahan mereka..
semuanya mampu dibeli..
tapi manusia mudah alpa..
seperti aku..
seringkali..
mengulangi kesilapan lalu..
dosa yg sama berulang kali..
lupa pada DIA ketika senang..

kdg2 kita kena muhasabah diri..
apa yg betu apa yg xbetul..
aku rela..
ditegur jika aku tersilap langkah..
aku xmahu menjadi bodoh sombong..
betulkan aku jika aku tersalah..

Assalamualaikum..

12 comments:

FaizalSulaiman said...

tak semua yg sempurna itu cukup sifatnya.bersyukur dengan apa yg sudah diberikan:)

nice syah!

flyz said...

Masih ada masa...ubah mana yg salah, teruskan mana yg benar...caiyokkk!!

NICK IRFAN said...

perghh!! jiwang jgk sajak ko ni syah! heheh ape2pun mmg puitis!

Fatin Aliyya said...

jgn sedih2..chill!=D

HonEyBuNNy said...

salam..yala...kita saling mengingatai....bersyukur dgn apa yang ada...

senandung semalam said...

aku pun rela jgak...

reen_sofee said...

awat ko neh?
jiwang sgt?
hahaha
mengingati ALLAH itu perlu.
huhuhuhu

nas said...

Alamak..
cara penulisan ko cm makin nak same ngan sorg blogger tue..
eheheheeh..
ade makne nie?? ehehe

hans said...

berbakat

echah mashuri said...

perghhh....hihihihi

HairiAks said...

Npe sdih2 ni syah... kongsi r...
tp... i Prince faham apa yg Syah nk luahkan.. ngee..

syaf said...

bagus...
kadang2 kite jerk lalai n x sedar, no one perfect right. just keep trying 2 be a better person