Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Wednesday, June 16, 2010

Susah Betul Nak Tahan Nafsu Yang Menggila Nih..

Assalamualaikum..

Setiap kali cuti..
xkiralah cuti sekolah atau cuti sem..
aku mesti aim sebelum start cuti..
yang aku akan menguruskan badan..
xde dah perut kedepan..
kalau pipi gebu tu satu aset..

tapi aku selalu xberjaya..
aku ni bukanlah dilahirkan terus besar macam nih..
aku start bersaiz XL ni masa aku darjah 3..
lepas aku pindah sekolah..
rindu betul masa darjah 1 dulu..
aku masuk pertandingan lumba lari 50 meter..
aku dpt nmbr satu...

tapi bila dah pindah sekolah darjah 2..
aku terus xaktif dalam lumba lari..
klu aku masuk acara sukan pun..
lontar peluru dgn lompat jauh..
main bola plak asyik main bahagian pertahanan dgn keeper jer..
lps darjah 4 aku terus xaktif dlm sukan..
tp aktif dlm syarahan, choral speaking..
dan plg best aku jd ketua pengawas masa darjah 6..
dan penolong dia perempuan yg aku suka..
muka dia macam Lisa Surihani pakai spek..
lebih tepat macam Heliza Af..

masuk form 1..
aku dah start duk asrama..
sebab berat badan yg besar ni..
aku mmg malas nak turun kepadang ptg2..
tapi aku suka pergi dewan makan awal2..
sebab dapat pilih lauk ayam bahagian paha..
aku suka ayam bahagian paha.. sedap..

Bila duk asrama..
abah mesti bagi duit belanja tiap bulan..
so, memang tiap minggu muka aku akan singgah kat KFC..
xpun pekan sehari beli makanan macam2..
mmg susah nak kawal nafsu..

masa tu aku xkisah pun badan aku ni bsr ke apa..
bagi aku dpt makan tu best..
tapi makin lama umur makin meningkat..
aku baru aku tersedar..
aku berajakan pada makan..
tp lgsg xbersenam..
segala kalori, lemak yg aku ambil..
lgsg aku xpeduli..

Skang aku cuba perlahan-lahan..
kurang makan nasi..
klu dlu slalu bertambah..
skang makan skali jer..
makan buah-buahan..
sayur mmg aku xboleh nak pergi..

tapi bila aku kurang makan..
aku suka minum air manis..
masalah jugak tuh..
sebab tekak bukan boleh terima air tawar2..
susah betul nak tahan nafsu nih..

aku xnaklah bersaiz Xl nih..
susah! nak cari baju pun payah..
ada satu masa aku nak beli satu baju nih..
memang aku berkenan sgt..
aku dh tak kisah sgt pasal harga..
tapi sayang saiz xde..
lgpn jadi besar selalu menjadi bahan ketawa..
kalau gurau sekali sekala xpa..
aku xambik port sgt..
tp klu dah selalu mmg sakit hati..

aku harap2lah impian aku nih..
akan menjadi kenyataan satu hari nanti..
aku cuba kawal apa yg patut..
tapi bukan senang..
perlukan ketahan mental dan fizikal yg kuat..

tapi kdg2 suka jugak aku..
berbadan XL nih..
sebab org akan kata aku comel..
hahah.. bukan senang org nak puji..
bkn sorang dua plak tuh..
hahah...

Assalamualaikum...

p/s: :) arap aku kurus nnt bkn sebab penyakit..

19 comments:

HairiAks said...

Syah..
selagi boleh makan.. kita makan je lah..
nanti bila dh sakit.. nk makan apa pon x boleh..
"MAKANLAH ANDA SEBELUM ANDA DIMAKANKAN"
ngee..

Jantan Keparat said...

woit!
x mo kurus sgt..
nnti jd macam ak..
adeyh...

liyana aziz said...

dakni pun nak kurus jugak, tiap2 tahun azam yg sama tapi x jugak berjaya.. dakni nak g audition biggest loser.. heheheh

mR.sYaH said...

hairi: betul gak.. tp kena tgk gak mknn tu.. kn kena jaga kesihatan.. heheh..

mR.sYaH said...

oklh jd mcm JK.. kacak dahtu!

shey said...

mari lah berjoging bersame2 i :DD

mR.sYaH said...

samalah kita dakni... huhuhuhu..

mR.sYaH said...

jom shey! =P

senandung semalam said...

mne ade gemok pun...
ok je aku tgk...
klau krus sgt pun xelok la dee...

echah mashuri said...

singgah+bace+komen+follow:)

follow me back:)
p/s=suke ayt last tuh,..

ayin~weeweet said...

haishhh xdalah gemok mana..perempuan suke gemok2 ni..percayalah hahaha

El-Zaffril said...

Kau nak diet ke... aku hari tu kurus... now dah gemuk balik

HonEyBuNNy said...

he2..insya allah..moga impian jd kenyataan....kurus dah la tu..;-)

mR.sYaH said...

SS: xgemuk.. tgk betul2.. nak cari saiz baju pun payh..

mR.sYaH said...

ecah: saya pun suka..

mR.sYaH said...

ayin: yeke? saya cuba percaya.. :)

mR.sYaH said...

elzaffril: yekot.. xnmpk gemok pun..

mR.sYaH said...

honey; thank u :)

jejaka anggun said...

eloklah kurus n jaga tubuh dgn sihat... tgk pakcik nih... rampingkan?