Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Friday, June 18, 2010

Lagenda Budak Skema

Assalamualaikum..

Salam Jumaat..
Esok sudah cuti minggu..
hari nipun Terengganu, Kelantan dan Kedah sudah cuti..
mesti byk aktiviti yg dah dirancangkan..
semoga kamu bergembira..

Masa kita sekolah dulu mesti kita akan jumpa..
pelbagai jenis manusia yg pelbagai rupa dan gaya..
dan salah seorangnya mat skema..

apa definisi skema sebenarnya..
adakah rambut sikat tepi..
pakai seluar atas pusat..
pakai spek mata besar bentuk bulat warna hitam..
ataupun lurus bendul??

aku pun prnh dipanggil skema..
sebab aku terlalu mengikut kata2 cikgu..
klu ini cikgu ckp xboleh..
aku xbuatlah..
kalau cikgu kata itu xboleh..
aku pun kata xboleh..
inikah skema?

selalunya budak skema kena buli..
dgn bdk2 yg xskema..
budak2 yg bajek kuat..
sbb ramai geng..
bagi aku tu xkuat pun..
klu dorg xde pak turut..
dorg pun sengal jugak mcm mat skema nih..

tapi bagi aku..
xsalah jadi skema nih..
sebab byk kebaikan dan keburukannya..
org skema ni akan lebih rajin utk belajar..
dan sentiasa mendengar kata2 guru..
tapi keburukannya mereka akan selalu dibuli..
dan akan mengalami masalah jiwa..

jadi kita patut jd org sederhana..
jgn jd skema..
jgn jadi gangster..
jadilh pelajar biasa..
sebab baru kita akan merasai nikmat seorg pelajar..

Assalamualaikum..

p/s: aku xskema.. :)

6 comments:

Mr.Homosapiensz said...

skema bertempat lak...hahha...time wat sportcheck je skema.....lepas tu..

HonEyBuNNy said...

saya juga xskema..he2....cian budak skema kan..sellau ja kena kata dgn dak2 xskema..hahha

El-Zaffril said...

Tapi nampak kau skema pun

mR.sYaH said...

Mr. homosapiens: a'ah masa sportcheck muka baiklah.. hahah..

mR.sYaH said...

honey: a'ah.. sian dorg.. ;)

mR.sYaH said...

elzaffril: mana ader.. hahahh..