Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, June 26, 2010

Baran

Assalamualaikum..

"Aku sayang kaulah bodoh!"
bagi sesiapa yg tgk LBS..
masih ingat dialog yang dilontarkan oleh Azmi kepada Ayu..
walaupun kedengaran kasar tapi Azmi betul2 menyayangi Ayu..
tapi sebab sikap barannya itulah..
rumah tangga mereka hancur..



sejak akhir ini..
aku rasa aku cepat melenting dan marah..
aku dah tak kira dah..
klu aku dah marah aku luahkan..
klu aku xsuka aku tunjuk terus..
klu dlu aku pemalu..
skang aku jadi xtahu malu..

org kata kalau kita cepat marah..
mesti ada penyakit kat badan kita contohnya darah tinggi..
klu makan daging kita akan pening kepala..
sebab dlm daging byk darah..
tulah meyebabkan kita kena serang darah tinggi..

tapi sebenarnya..
org yg marah itu adalah org yg jujur..
dia akan bercakap dgn suara yg tinggi..
meluahkan apa yg terbuku dihatinya..
klu korang nak sesorang tu berkata jujur..
naikkanlah kemarahan dia..
nescaya kamu tahu kejujurannya..
tapi kdg2 ada jugak org yg menipu walaupun marah..


Assalamualaikum..



p/s: jgn marah aku plak..

18 comments:

flyz said...

Marah itu syaitan...hati2 fren..but honestly is good...cuma ada caranya...he..he..

intanurulfateha ❤ said...

.i suke mara
.mknenye i jujur lah kan kan? ;p

nas said...

garangnyer baby tue..eheheh..ak pon kaki marah org...:P

mohdhairihassan said...

aku nih penyabar orangnye..
sebab tu la xbrape nak jujur sangat~
hehehehe ^_^

senandung semalam said...

betol2....
aku stju ngan kau...
;)

reen_sofee said...

aku kene marah slalu laa neh!
hahaha
tak mau arr!
lek arr weh
jgn marah marah!
nanti kene jual!
hee~

Mr.Homosapiensz said...

aku pun panas baran gak....tp tgk org gak la.....

p/s: pg smlm aku tgk header ko lain....bru tukar erk...

jejaka anggun said...

org yg marah2 jujur ek?
org yg x marah2 x jujur laaa...

NICK IRFAN said...

nape marah2 ni bro? gf ko buat hal ker?

mR.sYaH said...

flyz: betul tu tp kdg2 ada masa kita xleh nk kawal kemarahan kita..

mR.sYaH said...

intan: hmm.. yelah kot.. hahha..

mR.sYaH said...

nas: ka plak yg ganas nih.. haahha..

mR.sYaH said...

hairi: hahhaha.. ni pengakuan jujur nih..

mR.sYaH said...

reen: aku xmarah.. jd xleh jual.. ko marah??? hahhaha..

mR.sYaH said...

SS: yes ada penyokong..

mR.sYaH said...

homosapiens: a'ah baru je tukar.. heheh..

mR.sYaH said...

JA: bkn macam tulah pakcik.. heheh..

mR.sYaH said...

nick irfan: sorry bro.. aku xde lg gf.. hehe..