Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Friday, May 28, 2010

Pernah Buat Perkara Bodoh?

Assalamualaikum..

Sejak akhir-akhir ni entri aku asyik bertanya jer kan..
entah r akau nak update blog tapi idea tak ada..
aku ni lebih suka berangan sambil melayan lagu jiwang..
tapi card reader baru beli tadi xberfungsi sebetulnya.. geram? marah?
normallah tu..
sebut ttg normal..
ada member lama aku..
baca blog aku ni.. member dari skolah ahmad..
aku rapat dgn dia dulu sebelum kami berpisah..
mujurlah ada facebook merapatkan kami..

berbalik dgn kawan aku ni..
dia kata blog aku ni sengal.. sengal?
aku tergelak tanya dia kenapa cakap macam tu..
dia kata aku mempersoalkan perkara normal..
mgkn sebab entri aku yang KENAPA MEREKA GILA HARTA dgn ADAKAH AKU PELIK..
mgkn perkara tu normal..
aku terimalah komen dia.. setiap org ada hak untuk bersuarakan..
aku xpernah halang org nak kutuk aku atau puji..
sebab tu mulut dorang..
dorang dah besar dah tahu mana betul dan salahkan..
tapi xjugak.. kalau dorang dah boleh fikir..
xkanlah kes buang bayi makin teruk..
tapi kalau budak kecik ckp perkara2 xelok..
kita kena tegur xpun tangankan terus..
kenapa?
melentur buluh biarlah dari rebungnya..
kalau dah besar payah dah..

pernah buat perkara bodoh tak?
itu satu persoalan..
kalau nak kongsi pun okay..
tapi aku tak tahulah ada ke tidak org nak kongsi..
xpun ada ke baca entri aku ni..

tapi aku rasa banyak perkara bodoh yang aku buat...
terlajak perahu boleh diundur terlajak kata@perbuatan buruk padahnya..
aku ni betul jugak kadang2 org kata..
xpernah nak fikir panjang..
mungkin betul aku ni kuat emosi dan sensitif..
tapi bila dah terlajak kena terimalah akibatnya..

aku pernah buat kawan aku menangis..
aku pernah buat kawan aku bergaduh..

aku pernah buat kawan lelaki aku menangis masa form 1..
nampak sangat masa tu aku xmatured..
tapi bile fikir balik..
mmg salah dia.. tapi aku kena jaga perasaan kawan aku..
bagi aku..
aku lebih rela disakiti dari menyakiti..
bunyi macam poyo..
sebab tulah kawan2 perempuan selalu panggil aku poyo bukan ponyo..

dan satu lagi..
aku selalu nak elakkan diri dari bergaduh..
taapi aakulaah yaang menyebabkan pergaduhan...
aku hampir bertumbuk dengan kawan aku sendiri sebab mulut aku..
aku sound dia depan2..
sebab aku tak suka orang yang suka meniru dalam exam..
kalau meniru baik tak payah buat exam..
baik tak payah balaja..
exam tu kan untuk uji keupayaan minda kita..
nampak lagi kepoyoan aku..
tapi aku rasa aku tak patut sound dia macam tu..
aku kena guna cara lain..
tapi akukan beremosi..
PPP pun ada ajar cara kawal emosi ni..
tapi aku still gagal.. hahahahahah..

mujurlah aku ni jenis cepat sejuk..
dan mudah nak ucapkan kata maaf..
lagipun aku nikan ssh dapat kawan..
kawan yg sikit tupun nak gaduh ker..
walaupun kawan2 aku still meniru dalam exam..
aku terpaksalah menerimanya..
mungkin itu cara diaorg..
tapi apa yg aku cakap..
cikgu @ lecturer xnampak tapi Pencipta kita nampak..
aku pun bkn baik sgt..
tapi tulah bezanya org melayu dgn kaum lain..
xcuba naak berusaha dulu..
mudah menyerah kalah..
org yang meniru tu.. dia tak yakin pada diri sendiri..
kita kalau nak berbangga dalam hidup ini..
biarlah dengan usaha kita sendiri..
baru best..
mgkn aku dah byk merepek dahni..
aku sekadar nak update satu entri sehari..

p/s: entri kali ini aku byk puji diri sendirikan.. hahah.. poyo..

Assalamualaikum..

10 comments:

reen_sofee said...

bese laa tuh weh.
aku pon banyak wat benda bodoh!
bile nak buat tuh tak pikir byk kali!
lepas buat baru nyesal.
baru rase betapa bodoh nye sebab buat benda bodoh!
hehehe

*kawan laki ko nanges?
hahahah
alahai kiutnye dak laki nanges!
hahaha

mR.sYaH said...

betul tu reen..
kdg2 ada yg leh cover lg..
tp still rasa bodoh..

kiut ke dak laki nangis.. hahah..
aku kira kiutlah kalau nangis.. hahah..

Jantan Keparat said...

byk sgt mende bodo ak pnah buat..
hekhek!

shey said...

hahaha ! kebiasaan aku ! :DD

mR.sYaH said...

JK:samelah kita..

Shey: wah! :) sy pn..

yoro okino said...

aku pon rase ko poyo~~

El-Zaffril said...

Ala... sukati la nak tulis ape pun.. janji orang yang suka akan baca...

mR.sYaH said...

yoro: yeke? xpe aku dah biasa.. hahah..

elzaffril: betul tu.. terima kasih bang long..

jejaka anggun said...

manusia yg pandai x selamanya buat bende pandai. lambat laun ada gak org yg lebih pandai buat keje pandai dr dia.

mR.sYaH said...

betul tu... sokong pakcik..