Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Monday, May 17, 2010

Nyaman dan Selesanya..

Assalamualaikum..

Selama aku balik bercuti dirumah NI..
dah hampir seminggu..
aku setiap mlm asyik menderma..
derma kepada nyamuk2 dirumahku..
ubat nyamuk pun dah psg..
lgsg xbg effect kt nyamuk2 tu..
kebal betul antibody nyamuk2 tu..
darah aku plak yg makin berkurangan..

tgk kt bontot nyamuk tu..
darah aku..

tp akhirnya abah membuat keputusan..
untuk membeli peti sejuk baru..
apa kena peti sejuk dgn nyamuk plakkn..
sbb nk beli peti sejuk nilh aku xdpt nk tgk episod akhir adamaya..
terima kasih sekali lg kak intan.. nk tgk adamaya gilh blog dia..
ok sambung seterusnya...
dok ralik2 tgk peti sejuk.. abh terpndg air cond..
dan terdetik dihatinya untuk membeli..
yahoo!! air cond r penyelamat aku..
setelah memasang air cond dirumah aku ni.. (quarters polis jer)
nyamuk dah xde.. aku dah bebas dr nyamuk.. yeah!
jiran2 semua pelik tgk rumah aku psg air cond..
bkn nk menunjuk tp utk keselamatan..
takut kena denggi mcm hans plak..
tp skang dia dah sihat..
aku pn suke.. heheh..
sejuk je tdo mlm2..
nyaman dan selesanya..
air cond aku jenama panasonic..
klu nk gilh beli skang selagi ada promosi..

Assalamualaikum..

13 comments:

Jantan Keparat said...

hakhak..
ak ngh menahan diri dr nyamuk nieyh..
byk gilr kowt!
ak kat hostel universiti..
leh psg x ke???

mR.sYaH said...

siannyer..
xleh nk tlg..
hostel u semua samer..
cuba test psg.. mintak dgn upk..

rAy jR...@...Aliff said...

jom kita maen on off aircond.kakakaka...


uitsss..mntap dowh beli peti ais baru..leh main msak2 dlm peti ais...erkkkk.....apakah..kakakaka...

mR.sYaH said...

jom.. ptg td dah main dah sorg2.. haha..

tdo dlm peti sejuk bru best.. xyah guna air cond.. heheh..

hans said...

hahahaha
asal aku kena denggi diberitakan disini
hahhaha
nasib nyamuk2 tu dah lari
terselamat ko

mR.sYaH said...

dijadikan sebagai contoh..
nasib baik langkah awal diambil.. heheh..

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
h0hoo..kalu gini ak pun nak pi cari airc0nd gak laa..cegah sebelum parah! kui3.. ;0

mR.sYaH said...

wasalam..
bagus r 2..
cegah sebelum kena.. heheh..

jejaka anggun said...

bestnyer umah ada AC.... kayanya....

ahaks!!

El-Zaffril said...

nyaman ke kene geget nyamuk... ape daaa

mR.sYaH said...

JK: mana ada kaya lah pakcik.. kena byr bulan2.. bukannya cash..

zaffril: bkn nyaman kena gigit.. tp pas dpt air cond tu yg nyaman .. hehhe..

Amy Syaquena said...

hai salam kenal..just follow ur blog..jemput keteratak amy ye...

mR.sYaH said...

hai slamat berkenalan..
sy akan singgah..