Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, March 21, 2010

Cintai Aku..

Assalamualaikum...

MySpace

Hari ni aku nak balik kampus dah..
Bermakna ssh sikit aku nak update blog kesayangan aku ni..
Semalam aku pergi ronda blog2 member lain..
Sampai pukul 3 pagi..
Macam2 aku baca, ada yg kelakar.. mcm2 ada..

Semalam aku singgah ke blog abg Hilal Asyraff..
Seorg penulis yg bru berumur 21 thn..
Tapi bakat dia mmg aku kagum..
Kalau boleh aku nak jadi macam dia..
Aku pun suka juga menulis..
Tapi pro lagi..

Satu topik yg menarik aku baca..
'Saya cintakan dia'
Mesti org ingat cinta antara lelaki dan perempuan..
Tapi maksud sebenarnya cinta dengan sahabat..
Dalam persahabatan kita perlu ada rasa cinta pada mereka..
Sebab cinta kita akan melayan mereka sebaiknya..

Aku ada ramai sahabat..
Mungkin bkn sahabat tapi kawan..
Xpaham?? entri aku dulu2 ada terang ttg erti sahabat, teman dan kawan..
klu nak baca pergilah ke entri ni..

Aku rasa aku xcintakan sahabat aku lagi..
Aku bukan manusia yg sempurna..
Punya kelemahan diri..
Punya hasad dengki, dendam kesumat..
Aku juga punya rasa kasih, sayang pada mereka..
tapi itu bukan cinta..
kerana aku lebih cintakan diri aku sendiri..

Persahabatan itu satu ukhuwah..
Besar maknanya itu..
Ukhuwah yang paling lemah adalah berfikiran positif pada sahabat kita..
Ukhuwah yang paling kuat adalah melebihkan sahabat dari diri sendiri..
Untuk befikiran positif pun rasa payah inikan nak melebih-lebihkan..

Bagi aku aku ingin dicintai sebagai seorang sahabat..
Kawan yg boleh aku bergurau tanpa dia rasa terguris..
Ramai org akan berpendapat bila lelaki dan lelaki terlalu rapat dan mesra..
Mereka itu gay dan untuk permpuan pula sebaliknya..
Sebab itulah pergaulan antara lelaki dan perempuan pula lebih digalakkan..
sebab tulah kes buang bayi bertimbun-timbun kat negara kita ni..

Itu mentaliti yang telah dikuasai barat..
Dan orang Malaysia sentiasa mengikuti mereka..
Sebab itulah apa yang mereka buat kita buat..

Aku rasa aku cuba untuk berubah..
Aku skang dah xboleh baran sangat..
Sebab lps tu aku jadi sakit kepala..
Tapi aku xmgkn jadi seorg sahabat yg baik..

Sahabat..
Aku tak bisa mencintaimu..
Kerna aku tak sempurna..
Sahabat..
Aku xberharap pada cintamu..
Kerna aku bukan siapa-siapa..
Sahabat..
Aku xbisa menjadi sahabatmu..
Kerna aku mencintai diriku..
Sahabat..
Aku sentiasa perlukanmu disisi..
Kerna aku xbisa sendirian..
Sahabat..
Tolong cintai aku..

Dikesempatan ini..
Aku nak ucapkan Selamat hari Lahir pada kawan aku..
Amin Helmie bin Isa..
Hari jadi dia semalam..
MySpace


Selain aku mencari cinta sahabat..
Aku mencari cinta seorang wanita..
kawan aku ada tanya kenapa aku suka perempuan tudung labuh?
Aku cuma senyum jer..
MySpace
Kawan perempuan aku khairunnisa' pernah tanya..
Kau ingat perempuan tudung labuh tu baik sangat ker??
Aku cuma senyum jer..
MySpace
Semua org ada ciri2 wanita/lelaki yang kita nak kan..
Aku percaya Allah ciptakan seorang hawa padaku..
Mungkin kat kampus aku ni..

Assalamualaikum..



7 comments:

hans said...

insyaallah
masing2 ada jodoh

Frodo Baggins said...

>>___<<

happy bday tuk ur fren ...
kenapa tudung labuh?
aku pun ikut sama senyum jer ..
x semua soalan perlu jawapan
yer tak?

hahhahahhaha ~~~


selamat berkarya!!

mR.sYaH said...

hans: amin..

frodo: btul2..
terima kaseh..

a.z.n.e.e said...

shah:
love is too abstract.. byk lagi yang perlu diketahui bukan itu sahaja...

ape2 pun, be open minded n terima sahaja apa yg tuhan tentukan.. kemudian muhasabah diri.. jangan tolak atau mengeluh sebab kita tak tahu apa penghujungnya kan??

mR.sYaH said...

aznee: betul tu.. xsemua yg kita nak kita akan dapatkan..

jejaka anggun said...

blaja kasi abis dulu dik.... baru pikir pasal cinta yer...

mR.sYaH said...

aim macam tulah.. heheh..