Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Thursday, February 18, 2010

Aku tak puas..

Assalamualaikum..

macam nilah muka aku masa kecik klu aku xpuas hati..(sekadar gmbr hiasan)
tinggal 3 hari lg aku kena blk kampus..
malasnya nak balik..
assignment xsiap lg..
heheh..
mmg xpuas rasanya..

Tadi aku ada baca..
sebuah blog..
menulis ttg filem2..
blog ni mmg ske tulis ttg filem..
mgkn dia pro..
ttg benda ni semua..
naratiflah jln cinta longgarlh..
sebenarnya aku xkesah..
bab org nk mengkritik filem2 ni..
sebab aku pun tergolong gak..
sebabnya juga kita kan penonton..

tapi yg menjadi masalah bg aku..
dia mengkritik cerita org tapi dia???
dlu aku skelh baca blog dia..
yelah akukn ske tgk wayang..
tp lama-kelamaan aku jd xpuas..
si penulis ada buat cerita..
dan aku menontonnya..
excited rasanya tp..
aku rasa hampa..
dia ckp citer org ni xde motif..
naratif berterabur.. jln citer longgar..
tapi citer dia pun 2 kali lima..
bosan..

perasan tak kenapa filem2 yg kena kutuk..
lebih laku drpd filem2 yg asyik dipuji melambung...
walhal kutipan xsampai satu juta pun..
aku ni bknlh belajar jurusan filem..
tp aku ske menonton..
jd xkiralh org tu org seni ker, jurutera ker mahupun doktor..
mahupun rempit2..ker..
mesti nak tgk citer gak..
satu jer aku rasa naper citer xlaku..
sbb pergerakan citer yg lembab dan ckp campur2 ni..

Aku mcm terlebih plak..
lebih baik aku pikir assignment fizik aku ni..
aku bkn nk kutuk..
just nak cakap jer..
jgn marah..


citer korea yg aku tgk skang.. heheh..

Assalamualaikum..

2 comments:

jejaka anggun said...

biasala...


manusia lebih suke mengkritik kelemahan hasil kerja org lain drpd memperbaiki kelemahan hasil kerja diri sendiri.

mR.sYaH said...

betul2..

sepatutnya kte kena tgk kelemahan kte dlu..