Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, February 20, 2010

Aku malas betul..

Assalamualaikum...



Aku tak kisah..
kalau aku dpt assignment tinggi menggunung pun..
Aku tak kisah..
kalau aku kena buat kerja sukarelawan kat rumah nak yatim atau rumah org tua..
Aku tak kisah..
kalau roomate aku suruh kemas bilik hari-hari pun..
Aku tak kisah..
kalau kawan aku ajak dgr ceramah kat masjid hari-hari..
Aku tak kisah..
kalau aku kena masak sendiri..
Aku tak kisah..
kalau lecture buat kelas 24 jam sehari..
Aku tak kisah..
online 24 jam sehari..
Aku tak kisah..
tolong keluarga aku kemas rumah..
Aku tak kisah..
kena teman kakak or member aku tgk wayang..
Aku tak kisah..
ikut kawan aku pergi pasar malam setiap hari sabtu..

tapi..

Aku malas betul..
pergi kokurikulum..
aku kena jerit2 dgn komander..
pastu kena pergi khemah..
kena marah2..
pastu xbleh relax..
aku mmg xske pergi camping anjuran kokurikulum...
aku malas nak mampus..
minggu depan ada camp..
cuti hujung minggu aku dorang ambik..
pastu aku kena basuh baju, seluar dan kasut dan yg dalam2 sebab kotor dan busuk nak mampus.. kena ait longkang air taik..
aku malas nak basuh..
dan aku tak suke tidur aku kena ganggu..
tidur seminit dah panggil buat itu ini..
'dahlah tidur atas batu..

Aku suka pergi khemah..
kalaau xde org arah-arahkan aku..
aku nak flying fox..
aku ske hutan yang boleh aku mengamatinya..

kesimpulannya aku malas nak pergi camp kesatria.
xbest.. aku xske..

tapi aku kena ttp pergi jugak..
klu x aku kena repeat..
apsallah dorang xbubar koko..
aku mls nk pergi..
buat penat badan aku yg sehat ni..

Assalamualaikum..

6 comments:

Ashraf Yusof said...

haha, xpe. jadikan ini sbg pengalaman wokey!

mR.sYaH said...

tp dah byk kali..

dari skolh rendah smpi u..

maulh 20 kali..

hans said...

hahaha
ko uitm ker?
tingat aku khemah PBSM
yg jadikan kem aku tu best sebab ada aktiviti burung hantu
adoi

mR.sYaH said...

a'ah uitm..

pbsm??

kwn aku slalu merungut ttg pbsm..

jejaka anggun said...

malas itu adalah salah satu dr 7 dosa besar.

mR.sYaH said...

yeker pakcik??

baru tau..