Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Friday, August 14, 2009

Mengintai Ke Langit

Assalamualaikum...

bangun je pagi ni aku terus ngadap laptop..
semalam hari yg memenatkan..
hari ini.. xtaulah..
hari ini just satu kelas.. chemistry..

Semalam.. adalah sejarah..
dan semalam menjadi sejarah bagiku..
kerna aku di 'sound' twice oleh lecturer..
sungguh memalukan..
tp aku sabor jelah..
sabar kan separuh dari iman..

masa kelas fizik semalam..
aku masuk lab..
sajer je dtg awal..
kononnya nak jadi pelajaar cemerlang..
last2 kena sound..terus pasni insaf xnak gi awal...
hahahah..

Dan semalam bersyukur skit..
result quiz xteruk sgt walau bkn fullmark..
sesungguhnya aku bersyukur..
semalam lecturer BELL ada cakap
"Orang yang cemerlang tidak akan melakukan kesilapan yg sama dua kali"
maksudnya pasni aku xkn buat benda yg sama..( cemerlangkah aku?)

Lepas haabis kelas bell..
ada kaunseling kelompok kelab peers..
aku pn pergi dah nak abis pn sebab staart kul 8.30.. aku gi kul 10.
just citer saper ada masalah..
aku cool jer.. adaa masalah aku ske simpan dalam..
biar meletup.. bru gempaq.. heheh..
mmg xde lagi kot...

Habis jer program peers tu aaku pn balik..
dan sempat mengintai ke langit..
melihat berjuta bintang yang berkedip..
aku peeping tom sekejap
sebelum aku disapa perasaan yang mengantuk amat...

dan sebelum tidur aaku teringat kat.. sorang member lame..
tiba-tiba hantaar mesej..
yang tertulis..
"Friends are like colour pencils, they colour aur lives, i may not be your favourite colour but hope u will need me to complete your picture.... miss u!"
Wah sungguh terasa..
tp perkataan yg aku nak highlightkan.. MISS U!
adakah dia betul2 merindukan aku..
seperti aku merindui keletahnya...
kanak-kanak ribena.. itulaah diaa..
seorang gadis yg sungguh cantik..
Semua ciptaan ALLAH cantik2 belaka..

dan kita sebagai insan perlu menghargai kecantikan itu..
berbalik kepada NHBI
mengingatkan aku pada lirik lagu ini..
Beralih.. musim ke musim..
Hati tetap serupa..
Dari hari.. dikau pergi..
Dikau pergi..
Penjara.. hidup ini penjara..
Tanpa ada simpati..
Kepada Sang Kekasih..
Yang dilanda.. yang dilanda..
Kehilangan...

Biarlah.. perkara yng lepas..
jadikan ia sebagai sejarah..
Bulan Ramadhan semakin hampir menjelma..
First time puasa kt U ni..
selamaa ini pus kat asrama jer..
meriah giler2.. time2 nak berbukaa tu..
pastu sahur laagi..
siap main baling2 mercun lagi..
pastu kena denda dgn warden... best siot tgk orang kena rotan..
aku kena gak tp sebab lain.. heheheh..
aku jadi rindu dgn kahadiran Ramaadhan.. bulan yang mulia ini..
aku harap korang pn mcm tu gak..
jgn ingat nak rayer jer..
belum berjuang dah nak menang..

oklah...
aku ada aktiviti esok..
padat giler plak..
baru nak rileks2...
yg pasti membosankan..

Assalamualaikum..

Adios..






No comments: