Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, May 2, 2009

BOHSIA,SAHABAT DAN REZEKI...


Hari khamis lepas aku dan kakak aku gi tgk citer bohsia...
kakak aku sibuk nak tgk..
ikutkan aku nak tengok wolverine..
dahlah aku kena belanja...

MySpace

mula-mula perkara yg terlintas kt aku citer ni mengarut dan tak berbaloi..
bukan aku xsuke citer melayu ni..
cuma aku mudah bosan dan tak byk untuk berfikir..
jd aku rase bkn taste akulah..

MySpace

namun biasenya tekaan aku selalu meleset..
jln citer yg tak membosankan..
cuma ada sikit-sikit yg masih kurang..
citer ni straight to the point jer..
xperlu nak pikir byk sgt...
apa-apa pun 4 bintang tuk citer ni..

nilai persahabatan diukur dengan kejujuran..bukan kebendaan
jadilah ubi yg bertutup rapat…bukan kek yg berkrim tetapi..diharungi lalat..

bagi aku sahabat itu sukar dicari..
dan aku akui yg aku xada lagi sahabat..
tapi aku ada beberapa teman dan beribu kawan...
sahabat adalah orang yg paking memahami kita lebih dari kita sendiri..
masih adakah manusia seperti itu lagi?
ADA!
tapi kadarnya amat sedikit sekali..
dalam persahabatan ini ada peringkat-peringkatnya..
ada 3 peringkat dalam persahabatan..

peringkat pertama: paling bawah
kawan- jumlah yg paling byk yg kita ada.. kawan adalah manusia yg kita kenal walaupun seketika dan semasa kita senang.. mereka ini ada saat-saat kita gembira.. walhal kita jumpa tepi jalan pun sudah boleh dianggap kawan.. cuba bygkan dari kecil, hinggalah sekarang.. baerapa ramai kawan yg kita ada..
dari tadika ke sekolah rendah ke sekolah menengah ke universiti ke tempat kerja.. byk bukan?

peringkat kedua: pertengahan
teman- jumlah yg agak kurang.. teman adalah manusia yg cuba berada disisi kita tidak kira diwaktu senang mahupun susah tetapi teman tidak memahami kita.. teman ini adalah org yang cuba memberi bantuan kepada rakannya dan pada yg sama memikirkan diri sendiri..
peringkat ketiga: paling atas
sahabat- jumlah paling kurang dan ada juga yg tiada langsung..
kerana sahabat itu yg paling susah untuk dicari..
sesiapa yg punya sahabat..
adalah manusia yg paling beruntung...

MySpace

semalam aku cukup gambira kerana akhirnya rezeki ku tiba..
Alhamdulillah...
sekarang aku kena cuba belajar hidup dgn suasana yg baru..
walaupun....

No comments: